dinsdag 15 november 2011

Zintuigen

We hebben vanmiddag onze zintuigen eens extra goed laten werken!
Een aantal producten hebben we mogen proeven, ruiken en voelen.

Daarna moesten we er iets over opschrijven, een voorbeeld:
1."Ik voel rond, ik ruik zuur, ik hoor het knisperen, ik proef zuur en ik denk aan salade"
Wat is dit denken jullie?

Of:
2."Ik voel iets schurigs, het ruikt sterk, ik hoor het kraken, het smaakt bitter en zuur en ik denk aan sla"
Wat is dit denken jullie?

"Ik voel iets glads, ik ruik aarde, het kraakt als ik kauw, ik proef zoet, ik denk aan radijs"
(Dit was ook een radijsje!) Dacht jij daar ook aan?

We hebben ook aan flesjes geroken met vloeistof erin. Het was moeilijk om te bepalen welke geur we precies roken. Iedereen dacht aan iets anders. Ook lieten sommige kinderen zich verleiden door de kleur! Maar het ging om het ruiken.

Het was een leuk 'experiment'.

Als je denkt te weten wat er bij 1 en 2 werd omschreven, reageer dan op dit bericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten