dinsdag 26 juni 2012

werkwoordspelling

Vanmiddag gingen we extra oefenen met werkwoordspelling.
Via het digibord hadden we een handige invul opdracht.
Daar kun je zelf werkwoorden invullen.
De kinderen mochten zelf werkwoorden bedenken.
Deze gingen wij dan invullen, hieronder een voorbeeld:
ik word                     ik werd
hij wordt                   hij werd
wij worden               wij werden
ik ben geworden

Met welke werkwoorden kwamen de kinderen?
Badmintonnen, werken, poepen en plassen...
Hmmmm bij de laatste twee werkwoorden begon ik te twijfelen of ik wel echt in de bovenbouw werk... ;-)

We hebben serieus gewerkt en ook wel een klein beetje gelachen met elkaar!Hahaha....
Juf Mariëlle liep ook langs en vroeg zich al af waarom we het hadden over "ik poep, hij poept, wij poepen, ik poepte, wij poepten, wij hebben gepoept".

Groetjes juf Sanne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten