zaterdag 5 mei 2012

Herdenkingsdienst 4 mei

Gisteravond was de herdenkingsdienst in de kerk aan de Plantage. 
Er waren vanwege de vakantie helaas niet zo heel veel kinderen van de St. Jozefschool aanwezig. (veel kinderen waren op vakantie of een weekendje weg)


Er werden hele mooie gedichten voorgedragen door kinderen van het Pancratius, er hing een mooi kunstwerk van de Bussel en ons werkstuk werd natuurlijk ook goed bekeken!


Het thema was 'Vrijheid geef je door' iets wat heel belangrijk is, aangezien er steeds minder mensen zijn de de oorlog hebben meegemaakt. De mensen die omgekomen zijn in de oorlog hebben hun eigen vrijheid opgegeven voor de onze... Dat is wel iets om bij stil te blijven staan. Wethouder Pijl hield een mooi woordje hierover. 


Ook sprak een veteraan, hij had ook hele mooie woorden. Voor mij was het de eerste keer dat ik bij een 'echte' herdenkingsdienst aanwezig was. Normaal gesproken volg ik het via de televisie. Dat is toch heel anders. Ik vond het een hele mooie ervaring en het heeft nu veel meer betekenis!


Na de dienst in de kerk zijn we met z'n allen naar het monument gegaan voor onze school. Hier stonden al heel wat mensen (ook veel kinderen en ouders van school!). Er werd muziek gespeeld en na de muziek natuurlijk de 2 minuten stilte. Daarna werden er bloemstukken en kransen neergelegd. Ook namens de drie scholen in Blokker.  Want we hebben het monument voor de school sinds kort geadopteerd.


Namens de organisatie wil ik alle snelle sombrero's bedanken voor hun inzet om er een mooi werkstuk van te maken! De kinderen die aanwezig waren natuurlijk ook bedankt voor de aanwezigheid, ik denk dat het een hele mooie ervaring is geweest. Misschien volgend jaar weer...?!


Groetjes juf Sanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten