maandag 12 maart 2012

mijn sprookje :het leven van het boerenmeisje

De wereld van het boerenmeisje

Er was eens een meisje. Ze heette Lizzy. Ze woonde op het platteland.
Haar vader verkocht groenten wat zij moest planten en oogsten.
Haar wereld was een ramp! Elke dag viel ze huilend in slaap. Al haar dromen had ze al opgegeven.

Ze ging naar bed. En ze droomde dat er iemand voor het raam stond. Ze werd wakker van een geluid. Het was voor haar raam. Wat was dat? Vroeg ze. Er stond niks voor het raam.

 Hallo is daar iemand? Vroeg Lizzy. Ze hoorde een geluid:
laat me please binnen . Lizzy deed haar raam open.
Een klein elfje vloog naar binnen. Ze zei : ik weet dat je ongelukkig bent zei het elfje.

 Hoe heet je eigenlijk? Vroeg Lizzy ik heet Lizzy Zei Lizzy. Ik heet Fleur zei het elfje. Wat doe je hier eigenlijk? Vroeg Lizzy.

Jouw gelukkig maken zei Fleur met een glimlach. Je mag een wens doen wees er zuinig mee zei Fleur. Oké zei Lizzy. Let op he de wens moet je gelukkig maken en veel wensen doen dat niet.

Ja snap ik zei Lizzy. Ik wens Ik wens … dat mijn fantasie waar word .
Oké zei Fleur. Ze pakte haar tasje en gooide een berg elfenstof over Lizzy heen. Een groot Licht ontstond.

Alle kleren sprongen in de koffer. Haar bed vloog mee. Alles ging in de lucht en vloog de ruimte in. Een mooie groen/blauwe planeet was zichtbaar. Wow riep Lizzy uit. Ze had haar eigen fantasie wereld.

 Er was een prachtige heldere blauwe vijver en een mijn met geld. Haar vader kreeg zijn eigen tuin. Er was een prachtig huis. En een prachtig warm strand. En er was een vallei. Een vallei met eten en nog veel meer.

 O dankje dankje dankje, Fleur je bent mijn held zei Lizzy. Geen dank ik help iedereen zei fleur.
Ik wil echt niemand verdrietig hebben zei ze. Met een blij gezicht
Wil je bij me blijven jij heb me gelukkig gemaakt. Ja natuurlijk zei Fleur met een glimlach. Dit is de mooiste dag van me leven zei Lizzy

En ze knuffelde Fleur . iedereen was gelukkig . Haar vader, Lizzy en zelfs Fleur Iedereen samen leefde ze  nog lang en gelukkig .
dit was mijn sprookje dat we moesten maken op school
ik hoop dat julie het leuk vonden
doei! Ilse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten